Kim są Elohim? – Część 1/3
Steve
Beckow 31 sierpnia
2014 r.
Swami Vivekananda – Przypuszczalnie inkarnacja Elohim
Cudowne
istoty pomagają nam w czasie Wzniesienia. Miałem radosną dyskusję z jednym z
przybyłych na spotkanie Golden Gaia w Vancouver, na temat Elohim. Wzbudziła ona
moje zainteresowanie tymi wzniesionymi istotami.
Wierzcie lub
nie, Elohim to nie tylko jedne z najmądrzejszych i najpotężniejszych duchów, niektórzy z nich dołączyli do nas w tych
obcisłych, cienkich kombinezonach, jakie nosimy. Spotkałem jednego, no, może
dwóch w tej inkarnacji. Mówię „jednego”, ponieważ Archanioł Michał potwierdził,
że jest Elohim.
Zgodzili się
oni nawet ograniczyć swoje wspomnienia na jakiś czas i chodzić pośród nas,
działając, dopóki nie zostaną im przywrócone ich moce. Nie wiem, jak by to było
zobaczyć inkarnowanego Elohim, z przywróconymi jego lub jej mocami. Musi to być
widok pełen majestatu.
A więc
przyjrzyjmy się w tych następnych częściach tej szacownej grupie, która gra
taką kluczową rolę w pracy stworzenia.
Nie chcę
wymieniać wszystkich sanskryckich lub palijskich nazw, jakimi są nazywani, ich
imieniem jest legion.
Jednakże są
niektóre imiona, które są szczególne. A nam nadarza się okazja, by przyjrzeć
się dzisiaj tym imionom.
Imiona te
brzmią: „siedmiu mędrców” lub „siedem duchów”. Nie oznacza to, że jest tylko
siedmiu Elohim. Ich liczba jest wielka.
Myślę, że
oznacza to, że oni budują z siedmioma promieniami. Źródła Sheldan Nidle mówią,
że „Elohim są odpowiedzialni za ten kwadrant galaktyki” (1). Dodam do tego
słowa Białego Orła:
„Wysoce
rozwinięta wrażliwość rejestruje wiele cudownych kolorów, wszystkie zrodzone są
z siedmiu podstawowych kolorów i siedmiu promieni użytych przez Elohim, Cichych
Obserwatorów, Wielkich, a każdy z nich stoi na czele swojego własnego promienia”
(2).
Wyobrażałbym
to sobie, że każdy Elohim stoi na czele jednego z siedmiu promieni dla każdego
kwadrantu wszechświata.
Teozof
Helena Bławatska nazywa ich budowniczymi i obserwatorami siedmiu sfer.
„Siedmiu
subtelnych panów jest Siedmioma Kreatywnymi Duchami, Dhyan-Chohans, którzy są
odpowiednikiem hebrajskich Elohim (3).
‘Budowniczowie’
… są prawdziwymi twórcami Wszechświata; i w tej doktrynie, która obejmuje tylko
nasz system planetarny, oni, jako architekci tychże, są również zwani
‘Obserwatorami’ Siedmiu Sfer” (4).
Annie Besant
mówi, że Trójca Ojca, Syna i Ducha Świętego, którą hindusi zwą Brahmanem,
Atmanem i Mayą, była pierwsza, a następnie pojawili się Elohim lub siedem
duchów.
Troisty
Logos [jest] Trójcą: Pierwszym Logosem, zdrojem wszelkiego życia, będącym
Ojcem; podwójnej natury Drugim Logosem – Synem, Bogiem – człowiekiem; Trzecim, Umysłem
twórczym, Świętym Duchem, którzy przechodząc poprzez wody Chaosu, niosą światom
życie. Następnie pojawia się ‘siedem duchów Boga’ i gospodarze – archaniołowie
i aniołowie (5).
Ten wywód
potwierdza Aquarian Gospel of Jesus the Christ (Ewangelia Jezusa
Chrystusa Ery Wodnika), którą Lewi napisał, sięgając do Kronik Akaszy.
We własnej
Księdze Zapisów Boga czytamy: Trójjedyny Bóg tchnął i przed Jego obliczem
stanęło siedem Duchów. (Hebrajczycy nazywają te siedem duchów - Elohim) (6).
Jeden jest
Bóg, z którego wspaniałej istoty wyłoniło się siedem Duchów, które stworzyły
niebo i Ziemię” (7).
Krishna, przemawiając
jako Brahman, mówi o narodzinach Elohim lub Siedmiu Mędrców ….
„Dałem
narodziny
Pierwszym rodzicielom
Wszystkich ziemskich dzieci” (8).
Pierwszym rodzicielom
Wszystkich ziemskich dzieci” (8).
„Powstały z
mojej myśli” – tak oto my wszyscy zostaliśmy stworzeni.
Lewi także
mówi o tym, że są oni twórcami ludzkości.
„[Ci] siedem
Duchów … są Elohim, twórczymi duchami Wszechświata.
I są oni
tymi, którzy powiedzieli: Uczyńmy człowieka, na nasz wizerunek uczyńmy go” (9).
Czy mamy
jakiś przykład jednego z Siedmiu Mędrców, Obserwatorów lub Elohim? Tak.
Prawdopodobnie Swami Vivekananda był jednym z nich. Oto cytat z Swami
Nikhilananda Vivekananda, który
opisuje jego pochodzenie. Przepraszam, jest długi, lecz jest jednym z
nielicznych opisów, jakie posiadamy.
„Ramakriszna,
pogrążony przez jeden dzień w stanie samadhi, odkrył, że jego umysł rozszerzył się
bardzo, sięgając ponad fizyczny wszechświat słońca, księżyca i gwiazd oraz
wchodząc w subtelne obszary pojęć. Kiedy kontynuował to wzniesienie, pozostały
za nim formy bogów i bogiń i umysł przekroczył świetlistą barierę, oddzielającą
fenomenalny wszechświat od Absolutu, wchodząc na koniec w świat
transcendentalny.
Tam Ramakriszna
ujrzał siedmiu czcigodnych mędrców pogrążonych w medytacji. Ci, pomyślał, są nawet
ponad bogów i boginie w swej w mądrości i świętości, i podziwiał ich niezwykłą
duchowość, widząc, jak część niezróżnicowanego Absolutu, jakby skrzepła,
przyjmując postać Boskiego Dziecka.
Dziecko, wspinając
się na kolana jednego z mędrców i łagodnie obejmując jego szyję Swoimi delikatnymi
ramionami, wyszeptało coś do jego ucha i pod wpływem Jego magicznego
dotknięcia, mędrzec przebudził się z medytacji. Patrzył półotwartymi oczami na
to cudowne Dziecko, które powiedziało z wielka radością: ‘Schodzę na Ziemię. Czy
nie zechciałbyś pójść ze mną?’
Mędrzec
łagodnym spojrzeniem wyraził zgodę i powrócił do głębokiej ekstazy duchowej. Ramakriszna był zdziwiony, widząc jak zaledwie
niewielka cząstka mędrca zeszła na ziemię, przybierając formę światła, które
uderzyło w dom w Kalkucie, gdzie żyła rodzina Narendry, a kiedy ujrzał Narendrę
[później Swami Vivekananda] po raz pierwszy, od razu rozpoznał go jako inkarnację
tego mędrca.
Przyznał
również, że Boskie Dziecko, które doprowadziło do zejścia rishi [mędrca] nie
było nikim innym niż nim samym” (10).
Często,
kiedy czytałem ten cytat, byłem ciekaw, w jaki sposób siedmiu mędrców przewyższało
nawet bogów i boginie. Lecz teraz, kiedy rozumiem, że „siedmiu mędrców” to Elohim, ta fraza stała się zupełnie
zrozumiała.
Tak oto, w
zakresie tworzenia podstawy dla zrozumienia (10) z którego można przejść do
naszego tematu, pierwszą rzeczą, jaką rozumiemy jest fakt, że Elohim to „siedmiu
mędrców” lub „siedem duchów, którzy stoją na czele siedmiu kreatywnych promieni.
Przypisy
(1)
Spiritual Hierarchy and Galactic Federation, through Sheldan Nidle, 24 czerwca
2008 r., na: http://www.paoweb.com/sn062408.htmhttp://www.paoweb.com/sn062408.htmhttp://www.paoweb.com/sn062408.htm.
(2) White
Eagle, Wisdom from White Eagle. Liss: White Eagle Publishing Trust,
1983, 59.
(3) H.P.
Blavtatsky, An Abridgement of the Secret Doctrine. Wyd. Elizabeth
Preston and Christmas Humphreys. Wheaton, Ill: Theosophical Publishing House,
1968, 23.
(4) Loc.
cit., 29.
(5) Annie
Besant, The Ancient Wisdom. Adyar: Theosophical Publishing House, 1972;
c1897, 30-1.
(6) Levi, Aquarian
Gospel of Jesus the Christ. Marina Del Rey: DeVorss, 1972; c1935, 70.
(7) Loc.
cit., 78.
(8) Sri Krishna
in Swami Prabhavananda and Christopher Isherwood, trans., Bhagavad-Gita. The
Song of God. New York and Scarborough: New American Library, 1972; c1944,
86-7.
(9) Levi,
ibid., 42.
(10) Swami
Nikhilananda, tłum. Vivekananda: The Yogas and Other Works. New York:
Ramakrishna-Vivekananda Center, 1953, 14.
(11) „Establishing
a Beachhead of Understanding” , 10 lutego 2014 r., na: http://goldenageofgaia.com/2014/02/10/establishing-a-beachhead-of-understanding/.
Tłum.: Anna Euleya
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz