Wspiera Cię Niebo i Ziemia.


Strona ta wykorzystuje pliki cookies w celu realizacji swoich usług i funkcji zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz samodzielnie dostosować warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

wtorek, 2 września 2014

Kim są Elohim? – Część 1/3



Kim są Elohim? – Część 1/3
Steve Beckow 31 sierpnia 2014 r.



 
Swami Vivekananda – Przypuszczalnie inkarnacja Elohim

Cudowne istoty pomagają nam w czasie Wzniesienia. Miałem radosną dyskusję z jednym z przybyłych na spotkanie Golden Gaia w Vancouver, na temat Elohim. Wzbudziła ona moje zainteresowanie tymi wzniesionymi istotami.
Wierzcie lub nie, Elohim to nie tylko jedne z najmądrzejszych i najpotężniejszych duchów,  niektórzy z nich dołączyli do nas w tych obcisłych, cienkich kombinezonach, jakie nosimy. Spotkałem jednego, no, może dwóch w tej inkarnacji. Mówię „jednego”, ponieważ Archanioł Michał potwierdził, że jest Elohim.
Zgodzili się oni nawet ograniczyć swoje wspomnienia na jakiś czas i chodzić pośród nas, działając, dopóki nie zostaną im przywrócone ich moce. Nie wiem, jak by to było zobaczyć inkarnowanego Elohim, z przywróconymi jego lub jej mocami. Musi to być widok pełen majestatu.
A więc przyjrzyjmy się w tych następnych częściach tej szacownej grupie, która gra taką kluczową rolę w pracy stworzenia.
Nie chcę wymieniać wszystkich sanskryckich lub palijskich nazw, jakimi są nazywani, ich imieniem jest legion.
Jednakże są niektóre imiona, które są szczególne. A nam nadarza się okazja, by przyjrzeć się dzisiaj tym imionom.
Imiona te brzmią: „siedmiu mędrców” lub „siedem duchów”. Nie oznacza to, że jest tylko siedmiu Elohim. Ich liczba jest wielka.
Myślę, że oznacza to, że oni budują z siedmioma promieniami. Źródła Sheldan Nidle mówią, że „Elohim są odpowiedzialni za ten kwadrant galaktyki” (1). Dodam do tego słowa Białego Orła:
„Wysoce rozwinięta wrażliwość rejestruje wiele cudownych kolorów, wszystkie zrodzone są z siedmiu podstawowych kolorów i siedmiu promieni użytych przez Elohim, Cichych Obserwatorów, Wielkich, a każdy z nich stoi na czele swojego własnego promienia” (2).
Wyobrażałbym to sobie, że każdy Elohim stoi na czele jednego z siedmiu promieni dla każdego kwadrantu wszechświata.
Teozof Helena Bławatska nazywa ich budowniczymi i obserwatorami siedmiu sfer.
„Siedmiu subtelnych panów jest Siedmioma Kreatywnymi Duchami, Dhyan-Chohans, którzy są odpowiednikiem hebrajskich Elohim (3).
‘Budowniczowie’ … są prawdziwymi twórcami Wszechświata; i w tej doktrynie, która obejmuje tylko nasz system planetarny, oni, jako architekci tychże, są również zwani ‘Obserwatorami’  Siedmiu Sfer” (4).
Annie Besant mówi, że Trójca Ojca, Syna i Ducha Świętego, którą hindusi zwą Brahmanem, Atmanem i Mayą, była pierwsza, a następnie pojawili się Elohim lub siedem duchów.
Troisty Logos [jest] Trójcą: Pierwszym Logosem, zdrojem wszelkiego życia, będącym Ojcem; podwójnej natury Drugim Logosem – Synem, Bogiem – człowiekiem; Trzecim, Umysłem twórczym, Świętym Duchem, którzy przechodząc poprzez wody Chaosu, niosą światom życie. Następnie pojawia się ‘siedem duchów Boga’ i gospodarze – archaniołowie i aniołowie (5).
Ten wywód potwierdza Aquarian Gospel of Jesus the Christ (Ewangelia Jezusa Chrystusa Ery Wodnika), którą Lewi napisał, sięgając do Kronik Akaszy. 
We własnej Księdze Zapisów Boga czytamy: Trójjedyny Bóg tchnął i przed Jego obliczem stanęło siedem Duchów. (Hebrajczycy nazywają te siedem duchów - Elohim) (6).
Jeden jest Bóg, z którego wspaniałej istoty wyłoniło się siedem Duchów, które stworzyły niebo i Ziemię” (7).
Krishna, przemawiając jako Brahman, mówi o narodzinach Elohim lub Siedmiu Mędrców ….
„Dałem narodziny
Pierwszym rodzicielom
Wszystkich ziemskich dzieci” (8).
„Powstały z mojej myśli” – tak oto my wszyscy zostaliśmy stworzeni.
Lewi także mówi o tym, że są oni twórcami ludzkości.
„[Ci] siedem Duchów … są Elohim, twórczymi duchami Wszechświata.
I są oni tymi, którzy powiedzieli: Uczyńmy człowieka, na nasz wizerunek uczyńmy go” (9).
Czy mamy jakiś przykład jednego z Siedmiu Mędrców, Obserwatorów lub Elohim? Tak. Prawdopodobnie Swami Vivekananda był jednym z nich. Oto cytat z Swami Nikhilananda Vivekananda, który opisuje jego pochodzenie. Przepraszam, jest długi, lecz jest jednym z nielicznych opisów, jakie posiadamy.
„Ramakriszna, pogrążony przez jeden dzień w stanie samadhi, odkrył, że jego umysł rozszerzył się bardzo, sięgając ponad fizyczny wszechświat słońca, księżyca i gwiazd oraz wchodząc w subtelne obszary pojęć. Kiedy kontynuował to wzniesienie, pozostały za nim formy bogów i bogiń i umysł przekroczył świetlistą barierę, oddzielającą fenomenalny wszechświat od Absolutu, wchodząc na koniec w świat transcendentalny.
Tam Ramakriszna ujrzał siedmiu czcigodnych mędrców pogrążonych w medytacji. Ci, pomyślał, są nawet ponad bogów i boginie w swej w mądrości i świętości, i podziwiał ich niezwykłą duchowość, widząc, jak część niezróżnicowanego Absolutu, jakby skrzepła, przyjmując postać Boskiego Dziecka.
Dziecko, wspinając się na kolana jednego z mędrców i łagodnie obejmując jego szyję Swoimi delikatnymi ramionami, wyszeptało coś do jego ucha i pod wpływem Jego magicznego dotknięcia, mędrzec przebudził się z medytacji. Patrzył półotwartymi oczami na to cudowne Dziecko, które powiedziało z wielka radością: ‘Schodzę na Ziemię. Czy nie zechciałbyś pójść ze mną?’
Mędrzec łagodnym spojrzeniem wyraził zgodę i powrócił do głębokiej ekstazy duchowej.  Ramakriszna był zdziwiony, widząc jak zaledwie niewielka cząstka mędrca zeszła na ziemię, przybierając formę światła, które uderzyło w dom w Kalkucie, gdzie żyła rodzina Narendry, a kiedy ujrzał Narendrę [później Swami Vivekananda] po raz pierwszy, od razu rozpoznał go jako inkarnację tego mędrca.
Przyznał również, że Boskie Dziecko, które doprowadziło do zejścia rishi [mędrca] nie było nikim innym niż nim samym” (10).
Często, kiedy czytałem ten cytat, byłem ciekaw, w jaki sposób siedmiu mędrców przewyższało nawet bogów i boginie. Lecz teraz, kiedy rozumiem, że „siedmiu mędrców” to  Elohim, ta fraza stała się zupełnie zrozumiała.
Tak oto, w zakresie tworzenia podstawy dla zrozumienia (10) z którego można przejść do naszego tematu, pierwszą rzeczą, jaką rozumiemy jest fakt, że Elohim to „siedmiu mędrców” lub „siedem duchów, którzy stoją na czele siedmiu kreatywnych promieni.
Przypisy
(1) Spiritual Hierarchy and Galactic Federation, through Sheldan Nidle, 24 czerwca 2008 r., na: http://www.paoweb.com/sn062408.htmhttp://www.paoweb.com/sn062408.htmhttp://www.paoweb.com/sn062408.htm.
(2) White Eagle, Wisdom from White Eagle. Liss: White Eagle Publishing Trust, 1983, 59.
(3) H.P. Blavtatsky, An Abridgement of the Secret Doctrine. Wyd. Elizabeth Preston and Christmas Humphreys. Wheaton, Ill: Theosophical Publishing House, 1968, 23.
(4) Loc. cit., 29.
(5) Annie Besant, The Ancient Wisdom. Adyar: Theosophical Publishing House, 1972; c1897, 30-1.
(6) Levi, Aquarian Gospel of Jesus the Christ. Marina Del Rey: DeVorss, 1972; c1935, 70.
(7) Loc. cit., 78.
(8) Sri Krishna in Swami Prabhavananda and Christopher Isherwood, trans., Bhagavad-Gita. The Song of God. New York and Scarborough: New American Library, 1972; c1944, 86-7.
(9) Levi, ibid., 42.
(10) Swami Nikhilananda, tłum. Vivekananda: The Yogas and Other Works. New York: Ramakrishna-Vivekananda Center, 1953, 14.
(11) „Establishing a Beachhead of Understanding” , 10 lutego 2014 r., na: http://goldenageofgaia.com/2014/02/10/establishing-a-beachhead-of-understanding/.

Tłum.: Anna Euleya

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz